06/08/2010

Turismo de ida e volta



O turismo mugardés vive fundamentalmente da gastronomía. Pero é que tampouco podería facelo de moito máis. Segundo datos do Instituto Galego de Estatística no 2009 Mugardos tiña apenas 41 prazas de aloxamento, todas hoteleiras; o 9% das que ofrece Cabanas (onde 2 de cada 3 son prazas hoteleiras e a terceira corresponde a pensións), o 10% das que ofrece Ares (campamentos turísticos no 94%) ou o 64% das que ofrece Fene (todas pensións).
¿Que podería significar isto? Pois que a Mugardos vense a gozar do paseo marítimo, a xantar nas polberías do peirao, pero non a durmir. Que parte dos visitantes teñen que desprazarse ás vilas veciñas para pasá-la noite. Que esa mesma xente cea aquí, pero sae de copas fóra para non ter que coller o coche.
A insuficiente oferta de prazas de aloxamento é unha eiva coñecida. Seguramente a coñecen os promotores da conversión do Castelo da Palma en hotel, mais sería interesante atraer tamén proxectos máis modestos e menos problemáticos. Mellor para o comercio, mellor para a hostelería, mellor para o emprego. Unha fonte de recursos.

14 comentários:

  1. pues anímate y monta tú uno, o dos...por ahora, los demás pensamos que no sería un buen negocio, de echo si no hay ninguno por algo será ¿no?...¿seremos gilipollas?...parece que tienes una gran visión empresarial. suerte.

    ResponderExcluir
  2. ¿Cuarenta y una plazas en Mugardos? ¿Dónde? Yo pensaba sinceramente que eran 0.
    Del anónimo anterior me puedo imaginar su extracción político-sociológica...
    Lo cierto que es este pueblo vive de la cocina, no de la gastronomía. En todos los sitios de comida de Mugardos se sirve prácticamente lo mismo: chipirón, pulpo, croquetas y raxo; es decir, platos con muy poco valor añadido. Se vive de la cantidad, no de la calidad.
    Con respecto a la gastronomía, para mí es claramente una de las grandes engañifas modernas, que sirve, básicamente, para que la clase media se haga la ilusión de que es la mar de exquisita y culta, aunque no haya abierto un libro en su vida. En este país, cultura es sinónimo de tapas.
    Ah, y con respecto al del anónimo anterior, ignoro si es gilipollas. Malintencionado y superficial sí lo es, o lo parece.
    Un abrazo. Sigue en tu línea. Hace falta más gente como tú, que dignifique un poco este pueblo. Para hundirlo en la mediocridad, la bajeza moral y la incompentencia, ya hay candidatos de sobra, y lo han demostrado.

    ResponderExcluir
  3. Yo estoy de acuerdo con el primer comentario, por lo menos en el fondo, no asi en las formas. Que Mugardos carece de Hoteles es obvio, yo no creo que este debate sea con un transfondo politico, sino economico. Supongo que quien posee dinero para hacer un hotel no le interesa hacerlo en Mugardos y quien quiere hacerlo pues no puede.

    ResponderExcluir
  4. Pues creo que se equivoca usted. Si un negocio es rentable, siempre habrá capital interesado. Lo que pueden hacer los políticos, como mínimo, es crear las condiciones para hacerlo atractivo:
    -La lancha
    -La peatonalización del Muelle
    -La limpieza, que incluye recoger las cacas de los perros de los parques infantiles
    -Etc.

    Vaya a Ares por la tarde y vea la vida que hay allí.

    ResponderExcluir
  5. primer anónimo06/08/2010 17:48

    de hecho, yo, a veces, también me equivoco. ¿seré gilipollas?. en mi linea!!

    ResponderExcluir
  6. ¿La lancha? Va financiar el ayuntamiento la lancha para que viajen 5... Creo que eso no es rentable.
    ¿La peatonalización del muelle? Como nos sobran aparcamientos en Mugardos... pues quitamos el mas grande!!!
    Y lo de los perros... a más de algún dueño habia que hacersela comer!!!

    ResponderExcluir
  7. Peatonalizar el muelle no significa quitar ningún aparcamiento.
    El ayuntamiento no tendría por qué financiar un servicio regular de lanchas, aunque se gasta el dinero en otras cosas, como
    -Encontro cós maiores (varios miles de euros)
    -Orquestas de postín
    -Etc
    Hombre, hacerles comer mierda a los dueños de perros no creo que haga falta. Bastaría con pasearse por el pueblo y multar a los mugardeses que sueltan su perrito en los parques infantiles y como son tan finos no se dignan en recoger la caquita.

    ResponderExcluir
  8. Non teño datos abondo para medir a gilipollez do primeiro anónimo. Non poderei, polo tanto, sacalo da dúbida sobre a súa condición.
    Cando o primeiro anónimo se refire a "los demás" supoño que non ten en conta a ese grupo inversor no Castelo da Palma, que si semella ver en Mugardos unha oportunidade de negocio. Persoalmente, coñecín tamén algunha iniciativa que, se non chegou a máis, non foi por que Mugardos non resultase suficientemente atractivo como para montar o negocio.
    Os proxectos privados dependen fundamentalmente da visión de negocio dun empresario, si, mais hai marxe para tentar atraer inversores. Por tentalo que non sexa. Outra cousa sería inmobilismo e desidia.

    ResponderExcluir
  9. primer anónimo07/08/2010 23:59

    Vaya, sólo se trataba de una pregunta retórica. No buscaba ninguna respuesta. Aún así, gracias por tu interés en intentar resolver mis dudas existenciales. Dime,¿qué datos necesitarías para que tu medidor de grados de gilipollez me de las respuestas que tanto ansío?

    El atractivo de el Castillo de la Palma, según mi humilde opinión, no es la lancha. Cuando la zona estaba "peatonalizada" era, precisamente, cuando menos visitantes tenía. Y no, allí tampoco nadie vigila ni multa a los dueños de los canes.
    Algo tiene que haber, que se me escapa, pero ¿por qué entonces allí si y en el pueblo no?. Mi simpleza me hacía pensar que sería únicamente por las tan conocidas razones de rentabilidad, pero ahora, ya me hacéis dudar..¿seré gilipollas?

    ResponderExcluir
  10. Cal é, entón, a forma correcta?:
    -Blog: "polberías" do peirao
    -Twitter: vila "pulpeira"

    ResponderExcluir
  11. A forma correcta será "polbería", digo eu. O da "vila pulpeira" é unha licencia castrapeira que me permito ;)

    Pechando xa o asunto da "gilipollez", as iniciativas empresariais son privadas, si, pero quero pensar que hai marxe para vender as potencialidades da vila. Podemos atopar incontables casos nos que a Administración atrae inversores. Que sexa cousa privada non significa que teñamos que cruzar os brazos agardando a que chamen á porta. E se alguén o prefire, eu non.

    ResponderExcluir
  12. Señor Pena, estou encantada de ver como retoma o seu blog. (E ata desata iras para a miña sorpresa! vaia!)
    Supoño que no intercambio dialéctico está a clave.
    Ainda así, non me congratula especialmente o absurdo dalgúns comentaios.
    Pero finalmente...puro intercambio.

    Continúe así.

    NOTA: medidor de "gilipollez" saturado, intentelo de nuevo más tarde.

    ResponderExcluir
  13. La Voz de Galicia 14/08/2010

    Mugardos instala oito paneis para información turística no paseo da vila mariñeira
    O Concello de Mugardos, a través da Concellaría de Promoción Económica e Turismo, acaba de instalar oito paneis informativos no paseo marítimo da vila mariñeira, desde a zona da praia da Bestarruza ata o parque da Constitución. Os paneis describen «a flora e fauna marítima, a historia e a arquitectura do contorno dá ría, a lancha como ponche dá vila de Mugardos coa cidade de Ferrol, ou marisqueo e a pesca como fontes de traballo e alimentación. Ademais instaláronse dous pares de prismáticos, vos primeiros situados non parque dá Constitución e vos segundos non lugar dá Redonda».
    Esta actuación enmárcase dentro dos equipamentos e infraestruturas financiadas polo Plan de Dinamización Turístico Ferrol-Ortegal, impulsado pola Deputación, e contou cun investimento total de 44.275,20 euros.


    Algo terá que ver co turismo,tal e coma publica o xornal, pero con botar una ollada a ditos paneis,pódese dicir que teñen moi pouco que ver co rigor lingüístico, cultural e tamén gramatical, sen entrar a valorar cuestións estéticas ou de deseño.

    Para esta viaxe non facía falta ir Catalunya e menos aínda ter que pagar máis de 44 mil euros.

    Todo parece indicar que ninguén,e son moitas as institucións que patrocinan os paneis,revisou o traballo antes de ser recepcionado e posiblemente pagado.

    ¿ Correxirase ?

    ResponderExcluir
  14. SE TEMOS EN CONTA A INFORMACION APARECIDA O PASADO DOMINGO NO XORNAL "LA VOZ DE GALICIA" , O DO CASTELO DA PALMA PODE TER SOLUCION , E HABERA QUE ADMITILO AINDA CON CERTAS RESERVAS POSTO QUE XA FAI ALGUN TEMPO SE ANUNCIARA MEDIATICAMENTE POR PARTE DO CONCELLO O INMEDIATO INICIO DAS OBRAS.

    O QUE SI XA NON TEN SOLUCION E A CONSTRUCCION DUN COMPLEXO HOTELEIRO-HOSTALEIRO PREVISTO NO PARQUE EMPRESARIAL POSTO QUE O GOBERNO MUNICIPAL DO BNG RENUNCIOU A MATERIALIZACION DESTE IMPORTANTISIMO PROXECTO.

    ResponderExcluir